28 September

hejsan igensan!

nu var det ett tag sedan, men nu kör vi igen! i fredags så var det prova-på-dag på jobbet, och det gick gallant! var faktiskt ganska roligt (a) haha. men det blir väl inte det efter ett tag kan jag tänka mig? haha. eller jo, det ska det visst vara! träffade en hel del nya människor och alla var jättetrevliga :) dom flesta var i min ålder (eller + - några år) så det var skitkul!
när dagen var slut, vid ett, så kom vickis och hämtade upp mig! :) vi åkte till donken, käkade en extremt nyttig lunch, haha, och sen kom jag hem, slappade i soffan. på kvällen hände det inte så mycket, kollade på idol och lite sånt.

i helgen så har det bara varit hej-då-ewelina dagar, haha! så i lördags så åkte jag & ewelina till kungsängen vid halv fyra, gick hem till pappas tjej bittans lägenhet där hon, pappa & hennes ena dotter elsa var. vi pratade lite och vid fem gick vi till alexandras och käkade middag, mycket gott! sen hem till bittan igen, bakade smulpaj och bara tog det lugnt! vid halv nio kom seb och lundgren och hämtade upp mig & ewelina (efter många om och men..... fy fan, haha!) och det vart tårar mellan ewelina och pappa... jobbigt att se!

i söndags så åkte jag, seb & hans mamma till stinsen på dagen för att fördriva tiden lite :p sebs syrra nettan låg inne på sös för att föda, hon hade åkt in på lördagen så vi väntade med spänning! och vid halv fyra kom annelie, tove + tvillingar för att seb skulle fota barnen och bilderna blev jättebra! lägger upp dom sen :) och vid fem så gick annelie + barn, jag & seb till la gondola för att träffa camilla med familj, mamma, roger & ewelina för en avskedsmiddag. mycket god mat! sen en massa hejdå!

igår så åkte jag till ikea för att möta sandra! :) vi kollade lite i affärer först, men allt var typ stängt haha... men sen gick vi till ikea, käkade lunch och tog en fika. annelie kom förbi en stund också och det slutade med att vi gick in på stadium och sen hem. mycket trevligt! :) så hann jag bara komma innanför dörren och byta om innan seb kom hem och sa att vi skulle åka till sös för att hälsa på nettan, kalle & nyfödda linnéa! :) så slå in presenter, ta bilen till jakan och hann precis med tåget! mötte sebs mamma och gick till sös, och linné var URGULLIG! har nog aldrig sett så mycket hår på en sådan liten bebis förut, hahah! blir bilder på det sen också :)
käkade middag på subway, sen hem, kolla idol och sen SJÄLVKLART blev det första avsnittet på nya säsongen av dexter! underbart! sen gick seb och la sig och jag kollade reprisen av arga snickarn, sen somnade jag som en stock jag med :p

idag mötte jag annelie vid busshållsplatsen vid kvart i tio. vi skulle in till jakan, till bvc, för att mäta och väga tvillingarna och ta spruta. usch vad dom grät :( men sen tok somnade båda två! haha. sen gick vi lite i affärer, annelie köpte såklart kläder till twinsen och lite till povan, sen lunch och sen hem. och vid halv fem kom seb hem och det hade kommit ett paket till honom i posten, men det var tydligen till mig, så jag öppnade, och vad var det inte om en klocka som jag hade sett på hiphopbutiken.se!! underbara underbara bebbe! :)

ikväll är det idol, sen vet jag inte, ska bara ta det lugnt! imorgon måste jag tvätta och städa som en galning så peppa mig allesammans så att jag får det gjort! och på fredag är det första dagen på resten av mitt liv :p hahah. vad hemskt det lät, men vem skulle inte vilja tjäna pengar på att sitta hemma och kolla tv? jo jag iaf! men jobbet verkar faktiskt riktigt roligt så jag är väldigt pepp inför fredag, då börjar jag 06.00 så uppe med tuppen!

puss & kram! - och förlåt för ett väääldigt långt inlägg ;b

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback