28 Juli

bloggar lite snabbt, har inte riktigt
tid men..

har varit dagar med fullt upp! har varit hos david två dagar i rad och spelat rappar kalja, skit kul! och nu har jag & seb precis sett kenny begins, fett rolig! :D men var alldeles för kort tyckte jag... men men, nu är det mer film. kommer inte blogga på några dagar tror jag, har ingen tid!

tjoo, ses om några dagar igen!

25 Juli

nu sitter jag framför en hel dag av lekandes
i olika lekparker runt om i viksjö, haha.

vaknade tidigt idag, som vanligt, runt halv tio. då spelade jag lite på king.com och sen vaknade seb inte allt mycket senare. vid halv ett gick vi över till mamma, skulle hämta tove där och så skulle jag förbi pappa och ta en tvätt tid. vi hämtade tove, annelie & peter skulle på brölopp så vi skulle vara barnvakt :) sen gick vi hem till seb, käkade lite lunch bestående av fil och macka. sen vart det jättevarmt ute så vi gick såklart ut! meningen var att vi skulle till lekparken som ligger precis utanför seb, och dit gick vi. gungade i gungorna som tove älskar! och sen gick vi vidare till en annan lekpark bara någon minut länge bort. där fanns det en jätte rolig rutschbana (stavning?) och så gjorde vi tårtor i sanden, haha :) sen promenerade vi upp till lundskolan för dom har en jätte stor klätterställning! eller jag minns den större än vad den var.. konstigt ^^ och där vi vi i typ 2 timmar. klättrades en massa, gungade, klättrade i berg och körde bil. sen gick vi hem igen, gick förbi ica på vägen för att köpa cola och sen hem och så skulle alla duscha, snacka om svettig man blev av att springa runt och leka i flera timmar!

medan jag stod i duschen så lagade seb & tove mat och när jag var klar så var maten klar. gott! efter det så vart det lek inomhus. och självklart bolibompa spel på datorn, haha. och vid kvart över sju säger tove helt plötsligt "jag vill sova.." så då gick vi in i sebs mammas rum, bäddade sängen och så tog det två sekunder innan tove somnade, snuttan :) vart nog jobbigt med allt lekande och gående under dagen. så nu ligger hon och sover, seb kollar simpson och jag ska väl spela på king.com, haha. skriver imorgon igen! då ska jag träffa sofia och så kanske det blir en sväng förbi ikea med seb, ska kolla nya sänger! (y)

puusss!

23 Juli

nu är jag hemma igen! efter typ.. 2 veckor!
det känns riktigt skönt ändå, även om jag skulle
vilja stanna lite längre på öland.

mellan den 9 - 18 var jag i dalarna med pappa, pappas tjej bittan, hennes dotter elsa och bittans barnbarn malva. det var nice där! tänker dock inte berätta om varje dag men drar väl en snabb update. vi kom ner på kvällen på torsdagen den 9onde. då packade vi upp allt och fixade lite. under veckan så vart det mycket jobb på tomten, åkte runt och kollade i affärer och så bad. på söndagen kom bittans äldsta dotter linnea (malvas mamma) och hennes kille christian ner. då vart det fullt hus! :D när dom var nere så åkte vi till sommarland, ett ställe med massa karuseller och annat kul som pooler och sånt. var en heldag där och det var jätte kul! linnea & christian åkte hem på torsdagen och jag åkte hem på lördagen den 18onde.

då skulle jag åkte till öland direkt från dalarna. då åkte vi till borlänge, där gick mitt tåg till stockholm klockan tolv. tågresan gick jätte snabbt! var i stockholm kvart över två och mötte seb halv tre. vi käkade lunch på donken och bussen till öland gick fyra. vi fick platser bredvid varandra så det var nice. när man beställer biljett så får man inga platsnummer så på tåget, utan det betyder bara att man har en plats så.. lite surt men inte för oss, haha. bussresan kändes dock som en evighet! men vi var framme iaf vid böda halv tolv och då hämtade mamma & roger upp oss. vi skulle stanna på öland från den 18onde till den 22a. tre dagar alltså. annelie, peter & tove kom också på kvällen :) dom kom precis innan oss. när vi kom hem till huset så packade vi upp, fixade på rummet och sen somnade vi.

tänker inte berätta om allt på öland heller men vädret var inte på topp. vart inge bad men solen lös och ibland kom det regnsskurar. vi åkte runt i affärer, körde gocart, käkade på restaurang och sånt. spelade sho varje kväll men vann ingen gång.. haha. den 22a gick våran buss från löttorp klockan tolv och resan hem gick jättefort! vi var i stockholm halv åtta och hemma hos seb var vi väl runt halv nio. då kollade vi på film och jag somnade väl runt tolv, var jättetrött!

idag ska vi fixa en del på dagen, som att packa upp, städa på rummet och sånt. sen måste jag förbi båda mamma & pappa för att ta in post. mamma & roger kommer hem idag, men pappa vet jag inte. och ikväll ska jag och seb till heron city för att kolla på bio med hans syster + kille. sen  blir det middag och sen airhockey turnering, haha. nu har jag tusen grejer att göra! bloggar imorgon igen.

skönt att vara tillbaka! (y)

9 Juli

har precis käkat frukost och ska snart hoppa in i duschen och
sen kolla så att jag verkligen har med mig allt
som behövs!

men i måndags kväll iaf, samma dag jag kom hem från gbg, då gjorde vi ingenting. vi kollade film och jag somnade ganska snabbt, haha. riktigt riktigt skönt var det! men man saknar hotell sängarna lite, höhö.

och i tisdags så sov jag länge vilket jag inte gjort på typ 2 veckor! vaknade halv tolv (!) och vart lite förvånad själv, haha. men skönt var det! vid ett tiden gick jag & seb till mamma. tog in posten och spelade lite spel, haha, och käkade lunch. tove & peter var ute så vi hälsade på dom också :) hade ju saknat tove!
sen ner på ica och handla lite och sen hem till seb. på kvällen gick vi hem till annelie & peter för att spela sho, det var riktigt kul! för tove hade konsert i vardagsrummet, hahah! sen hem till seb igen och sova, skulle upp tidigt dagen efter.

igår då, gick vi upp klockan nio. halv tio kom sebs pappa och så gick vi till ica för att handla lunch till dagen. vi skulle till deras landställe på en ö utanför västerås. sen åkte vi till västerås och seb körde och det gick jättebra! :) väl där så hämtade deras "granne" på landet oss med båt och så åkte vi till ön. och nu skojar jag inte, så fort vi kom i land så samlades tusen flugor & mygg runt om oss! och dom stannade hela dagen.. asså det var STÖRT mycket mygg!!! jag har myggbett över hela foten, händerna och några på armarna. seb har 15 myggbett på foten!! :o ah, jag kan inte förklara här hur många mygg & flugor som flög runt en hela dagen, FY FAN! men iaf, vi åkte där ifrån runt halv fem och var hemma vid sju. vi åkte först till mamma, tog in post och pratade med erika. sen hem till pappa, packade och sen hem till annelie & peter för att hämta en grej jag glömt där. sen hem till seb och kolla film, det vart nolans cadillac och den var väl sådär :p lite annorlunda.

idag vaknade jag kvart i elva, upp och käkade frukost och nu sitter jag här. ska snart hoppa in i duschen, sen kolla så att jag har med mig allt och sen ska jag vara i kungsängen klockan 2. sen åker vi till dalarna! :) är borta tills den 18. då tar jag tåget till stockholm, möter seb på centralen och så tar vi bussen till öland. en 12timmars resa för mig! tåget från borlänge 11.15, är i stockholm 14.15. bussen till öland går 16.00 och är framme i böda 23.30. kuuul! men iaf, där stannar vi till den 22a. så kommer inte blogga tills dess ;) men nu måste jag skynda mig lite! skriver när jag kommer tillbaka!

puss & kram, jag kommer sakna er!

6 Juli

nu är man hemkommen från göteborg då!
en riktigt rolig helg har det varit :)

i fredags åkte jag & pappa till kungsängen där natten skulle spenderas. blev inte alls en sen kväll utan jag somnade vid nio, haha. skulle ju upp tidigt dagen efter! så i lördags väckte pappa mig halv sex, då var det bara att gå upp och göra sig i ordning och vi halv sju gick tåget från kungsängen. tåget till göteborg kom vid halv åtta. resan gick bra trots att vi satt vid en "mammablogg grupp" som skulle på gala i göteborg och dom pratade extremt högt!! förstår inte riktigt hur dom tänker när dom typ skriker till varandra och skrattar HUR HÖGT SOM HELST! men men. vid tolv var vi framme i gbg, då checkade vi in och sen gick vi ut och kollade läget :p elsa, jag & bittan kollade i lite affärer och pappa väntade på oss utanför, haha. sen blev det lunch och sen hotellrummet. det var fett nice! vid fem åt vi middag på kina restaurang, buffe ;) mums! sen åkte vi paddan, och det var riktigt kul med våran guide :D hahah. sen hem till hotellet vid åtta tiden igen. pappa & bittan bestämde sig för att gå ut och kolla läget och ta en öl men jag & elsa var sjukt trötta så vi beställde film och chillade på rummet bara. sen somnade vi alla runt elva tiden, alla var sjukt trötta!

i lördags gick vi upp halv nio, käkade mega god frukost! och sen gick vi upp och gjorde oss i ordning för dagen. blev en shopping dag. och bara för att inte någon skulle vi uttråkad så delade vi upp oss. jag & elsa gick och kollade "ungdomsaffärer", pappa kollade stadium och andra affärer han gillar att gå på och bittan gick i hennes affärer och så bestämde vi en tid vi skulle ses :p haha. sen blev det middag på världens godaste sallads ställe! efter det gick jag & pappa till hotellet, chillade lite medan elsa & bittan shoppade vidare i typ en timme. efter det tog vi det bara lugnt. de andra gick ut men jag orkade inte så stannade hemma och kollade film men mötte dom i lobbyn runt åtta där vi chillade i två timmar med varsin dricka. sen upp till rummet, läste skvallertidningar och sen somnade jag vid ett tiden.

idag gick vi upp halv tio och åt en lika god frukost igen ;) sen upp på rummet. jag tog en dusch och sen packade vi. checkade ut vid tolv men tåget gick inte fören fyra så vi gick till saluhuset och kollade lite. sedan delade vi oss igen. jag & pappa gick till hamnen, kollade båtarna och tog det lugnt i solen. bittan & elsa gick på panduro och lite andra sådana affärer :p inte min & pappas favoritaffärer direkt, haha. sen möttes vi upp, åt lunch och sen hämtade vi väskorna och gick till tåget.

tågresan gick bra hem också :) fick hela kupen för oss själva så det var nice! och nu sitter jag hos seb. händer inte alls något speciellt ikväll, jag är skit trött! så ska väl kolla på en film bara kanske? :) imorgon ska jag till mamma, vattna blommor och sånt för dom är inte hemma. och på torsdag åker jag igen, till nås med samma personer som i helgen :) ska bli riktigt nice! stannar i 1½ vecka, sen drar jag till öland! möter seb på tåget dit och där stannar vi i 5 dagar, sedan hem igen! då ska jag leta jobb som en jävla galning! men nu orkar jag inte skriva mer, bloggar imorgon igen!

godnatt!

3 Juli

vaknade precis, men egentligen vaknade jag halv tio av
att jag hostade, men somnade om och vaknade
nyss. DET BEHÖVDES!

Men iaf, i onsdags så vart det som sagt minigolf. det var jag, annelie, seb & tove som åkte och det var riktigt kul! lite väl varmt bara, haha. men annelie vann, jag tvåa, seb trea och tove kom fya med typ 5 poäng efter seb :o haha! helt sjukt. hole in one fick hon också!? sjuk unge det där.. men efter det iaf så åkte vi hem, fixade lite saker och sen gick jag hem till mamma, käkade middag och sen tillbaka till seb. på kvällen kollade vi film och tog det lugnt bara.

igår vaknade jag som vanligt vid nio. men istället för att spela så  gick och ut på balkongen och solade, det var skönt! vid halv ett gick vi till ica, handlade lite saker och sen hem till mig. jag hade tvättis klockan tre. seb hjälpte mig :) tack så mycket! samtidigt som vi spelade spel, haha. e
fter det gick vi till mamma, jag käkade middag och sen hem till seb. då åt han middag medan jag duschade. vid åtta så åkte jag, seb, thomas, jocke & anna till görveln för kvällsdopp, men innan det så vart det självklart volleyboll! jocke övertalade oss andra, haha. det var jocke & seb mot mig, anna & thomas. det var faktiskt kul! efter någon timme så valde vi att hoppa i vattnet. först tvekade jag, men när jag gick ner och kände på vattnet så var det sjukt jävla varmt! :o det var typ varmare där än i luften! så i skulle jag iaf, haha. men iaf, var där till elva typ. sen åkte vi hem och kollade film :) jag somnade runt tre. egentligen runt ett, men hostade som ett as så kunde inte sova...

idag ska det packas! ska hem runt ett tiden, packa mina grejer och städa mitt rum. sen vid tre ska jag med mamma och hämta tove och vid halv fem kommer pappa hem. SEN ÅKER VI! :D eller ah, till kungsängen, hahahha. men lördag morgon, 07.00 går tåget från bålsta! tror inte jag kommer skriva mer innan vi åker, så ha en jätteskön helg! jag kommer hem på måndag, skriver väl på tisdag igen! :)

sakna mig inte allt för mycket ;) höhö! PUSS

1 Juli

igår så åkte vi och spelade volleyboll vid görveln med
en hel del folk! lite bad blev det också ;)

sen hem, åkte med mamma, roger, annelie, peter & tove och åt middag på barkarby pizzeria och sen till lövsta i en halvtimme för tove ville bada lite :p sen hem till seb, kolla film och sen sova. lååång dag, ingen vila!

vaknade nio i morse av hostan, spydde som vanligt och sen spelade jag lite. nu fixar jag & seb oss, annelie kommer och hämtar oss snart, då blir det lunch ute och sen till kanan och spela minigolf, ska bli nice! sen får vi se vad som händer ikväll, men imorgon har jag tvättstugan på dagen och sen på kvällen är inget bestämt. på fredag ska jag vara hemma halv fem, packa och sen kommer pappa och då åker vi till kungsängen, sover där och på lördag blir det göteborg! :D en helg på hotell med pappa, bittan och elsa, kan det bli bättre? men nu ska jag göra det sista innan vi ska iväg, skriver imorgon igen!