25 December

då har årets julafton också tagit slut då :p
då kan man ju bara hoppas på att snön
försvinner med den...

igår hämtade mamma, roger & ewelina upp mig och så åkte vi till kyrkogården för att tända ljus för mormor, farfar och rogers pappa. sen till ica och köpa det allra sista nödvändigaste och sedan hem, börja med maten och göra oss i ordning. meningen var att vi skulle åka pulka och sånt till kalle började men jag har typ brutit något ben i låret ;s så gör skit ont när jag går! så jag fick hoppa det.. men annelie, peter, tove, camilla, tomi, edwin, ewelina & mamma gick ut och åkte ett tag ;) jag och roger fixade maten sålänge.

vid tre kom dom tillbaka, då var det kalle anka och sedan middag. var sjukt gott med julmat faktiskt! brukar inte tycka det men nu var det fan gott! kanske berodde på mammas hemlagade mat? :p haha. förmodligen! (y)
efter middagen gick det en timme innan tomten kom, och han var grym på att spela tomte! :D sen blev det paketöppning och jag fick jättefina saker! massa presentkort, ett par skor, en mjukisdress osv. tack så hemskt mycket för allt! :)

efter det så blev det fika med hembakta lussebullar
och lite skitsnack. vid nio började alla röra sig hemmåt och camilla & tomi skjutsade hem mig till seb. där kollade jag lite tv och sen blev det rederiet i min nya mjukisdress, haha, och sen somnade jag till mordern family. seb var inte hemma, han var hos en kompis och vet inte när han kom hem, jag sov :p

idag gick jag upp vid halv nio. det blev lite data-sittande och sedan vaknade seb. eftersom allt är stängt idag så fanns det inte så mycket att göra så jag tvättade lite, sen kollade vi på hela paradise hotel på tv6 play, haha. sen blev det en improviserad middag som bestod av köttfärs och pasta, gott blev det iaf!

nu ska jag sova hade jag tänkt mig. imorgon blir det julfirande hos pappa, vet dock ingen tid ännu så vet inte hur länge jag får sova men jag sover nog inte längre än till 10, och så tidigt tror jag inte att det blir ;) haha. skriver imorgon eller något!

puss & kram!


p.s jag älskar mina nya glasögon! ;)
tack mamma & roger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback