sååååå

nu är jag hemma igen, men vart inte riktigt som
jag hade planerat, haha.

åkte till jakan i tisdags och handlade de sista julklapparna, vilket var bara två stycken. sen åkte jag, pappa & ewelina in till stan och käkade lunch och sen mötte min min faster liz utanför hennes jobb och så åkte vi till min andra faster, chris, i Gnesta. tisdagen gick åt till att äta, spela buzz och sova tidigt.

onsdagen då, JULAFTON! vaknade typ halv tio, gick upp och käkade frulle, fixade lite och sen duschade jag, bytte om och sen vid tre var det kalle anka, igen! haha. anyway, vi kollade kalle och sen vart det middag. sjukt mycket god mat på bordet och jag blev alldeles proppmätt, kanske lite för mätt? och sen tog det en timme innan tomten kom, vilket var pappa haha. tror vi hade världens snyggaste tomte :D iklädd världens läskigaste tomemask med världens största näsa! haha, en liverpool jacka och beiga (?) byxor, haha. sen vart det packetöppning och jag vart jätteglad över alla julklappar! :) mest presentkort & pengar och det behövs verkligen! perf!
sen vart det lite ost & kex, sen spelade dom vuxna buzz och barnen, dvs jag, ewelina & min kusin rasmus (18, 17 & 17 år haha) kollade film. sen vart det läggdags vid halv ett tiden.

vaknade halv elva i torsdags av att mamma ringde, och då visade det  sig att ewelina hade fått vinterkräksjukan under natten?! jag hade inte hört ett skit av när hon sprang in & ut mellan sovrummet och toaletten. och som ni säkert vet så skulle vi ju åka hem i torsdags och åka vidare och fira hos camilla, men ingen ville ha med varken mig (som förmodligen var smittad) och ewelina (som var sjuk & spydde hela tiden) så vi fick stanna hemma.. liz skjutsade hem oss + rasmus och på kvällen gick jag till seb.

och igår, fredag då. var verkligen beredd på att spy hela dagen och allt, men vaknade klockan fem på morgonen med magont, gick på toaletten och försökte spy men det gick inge vidare så gick och la mig igen. sen höll det på så till tolv, en gång i timmen gick jag till toaletten och försökte spy men det gick aldrig. så pratade med mamma och hon trodde jag bara fått magvärk, och inge spysjuka eller så, aja, jag har iaf haft vinterkräksjukan nu, men en lindrig sådan ;) haha.

nu sitter jag hos seb, han vaknade NYSS!? och jag har hunnit äta frukost, diska utan flera dagars disk(!) och kollat tv. ska snart klippa honom, sen städa lägenheten och sen får vi se vad som händer :)

på måndag morgon åker jag till dalarna! är tydligen jättemycket snö där så vi får se hur jag klarar mig, hahahah. jag som hatar snö, damn it! men det blir säkert ett mysigt nyår :) nu ska jag väcka min sötnos, får se om han är pigg ;) han somnade sju i morse så, haha. själv somnade jag elva igår kväll, var utmattat efter en hel dags magont!

/ e, god fortsättning!

Kommentarer
Postat av: s

skönt att man har sådant imunförsvar :D!

2008-12-27 @ 15:57:52
Postat av: Johan

Kan ju inte kalla det kräksjuka om du inte kräks;)

2008-12-27 @ 16:13:36
Postat av: ERICA

s: haha fuck you!



johan: men det är ju samma influensa ;) jag menar, det kallas ju vinterkräksjukan om du inte spyr utan allt kommer från andra hållet, om du förstår mig? ;) så om vi säger såhär då "jag fick vinterkräksjukan minus kräk" ? good enough for you? ;)

2008-12-27 @ 17:11:59
URL: http://ericaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback